Mina kameror

Har nu fått frågan ett par gånger vad jag använder för kamera och vad jag har för objektiv and so on.
Kör ett inlägg om detta.

Har dels min lilla fest/konsert/event-kamera Panasonic Lumix DMC - Tz7. En grym mindre kamera, inte för liten dock, vill känna den ligga bra i handen, vilket den gör.
Lagom att ta med, när den stora favoriten inte platsar eller får följa med.
Kan bli riktigt grymma bilder, enkel att hantera,bra stillbilder och filmning i HD.



Och så har vi min kära Nikon D60, som jag köpte i slutet av förra sommaren. En av de pedagogiska systemkamerorna. Den följer mig dagligen i princip, och ligger mycket bra i handen.
Är visserligen redan sugen på att uppdatera mig till något "värre", men det ligger längre fram i tiden.
Enda nackdelen med denna är att den saknar AF motor, så då får man också kosta på sig objektiv med inbyggd motor.

Objektiven jag har till denna är:
- kitobjektivet AF-S 18-55mm 1:3.5-5.6G
- AF-S 55-200mm 1:4-5.6G
- AF-S 50mm 1:1.4G


Övrig utrustning:

Extern blixt SB-400
Diffusor
Trådlös självutlösare Nikon  ML-L3
Trebensstativ
Reflexskärm (vit, silver, guld)
Div filter



Kommentarer
Postat av: s teffy

sv: då vet man! :)

haha, tack :) det lönar sig att ha en engelsk mormor!

2010-04-28 @ 20:30:41 / URL: http://stephaniemattson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oh massa grejer!

Jag är så sugen på ett zoomobjektiv.

Mitt kittojektiv är ju ine känt för att vara tipp top och ibland vill man gå märmare än 55 :P

Men.. Jag köpte longboard istället. :S

2010-04-29 @ 07:55:46 / URL: http://sofosia.blogg.se/
Postat av: Lill

Va kul, jag har likadan kamera som du ( den lilla).

Jag gillar den oxå jättemkt, kanon till det mesta.

Och perfekt om man är ute och reser och man inte vill ha STORkameran med sej :-)

2010-08-11 @ 13:19:47 / URL: http://mysight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0