Dag 16 - min första kyss

Vid elva års ålder var man ju så världsvan och med i svängen. Pussats och kramats, visst hade man gjort det. Men första kyssen kom på sommarlovet när jag var elva år fyllda.
Killen hette Robin. Han bodde så långt bort, ända bort i Eskilstuna. Hans familj hade sommarställe ute i Grönbo, och vi tjejer slogs i princip om hans uppmärksamhet. Blond solbränd med ett bländande leende.

Första kyssen ägde rum i ett tält. Jag var så kär. Han med. Nästa vecka var han dock kär i nästa tjej i gänget. Och jag hade skrivit hans namn i dagboken om och om igen.
Vi sågs aldrig mer efter den sommaren.

Men kyssen, den minns jag.




Paret på bilden har inget med texten att göra ;)

Minns ni inte Bullen? Ungdomsprogrammet, som alltid avslutade med Veckans Brevfilm
"Och som vanligt, så har killen/tjejen i filmen inte skrivit brevet!"



Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: ja eller hur:D

2010-11-29 @ 19:14:12 / URL: http://ringblome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0