Dag 17 - mitt favoritminne

Ni vet, jag har snart levt trettioett år. Host! Ja, ni läste rätt. Mycket visdom i denna kropp ;) Och en hel massa fina minnen har livet erbjudit mig. Och jag förvarar dem tätt intill och plockar fram dem då och då.

Jag minns fina somrar i farmors prinsessrum, som jag alltid kallade hennes gästrum i Stråssa. Rummet var så där flickaktigt med gammelrosa tunga täcken och kritvita handbroderade lakan som svepte om täckena, på det där gammeldags viset. Jag försvann nästan under täcket av all dess tyngd och såg knappt över kanten.
Rummet hade garderober med speglar på och en doft av farmor. Ett spegel/toalettbord stod vid sidan om sängen och där kunde jag sitta och spegla mig och verkligen leva in i prinsessrollen.

Än idag känner jag den där doften när jag vill. Och skulle jag glömma bort den så lyfter jag locket på farmors brudkista där hennes lusekofta och annat smått ligger, och doften strömmar ut.

Saknar dig så Farmor.





Roger Pappa Jag och Farmor i trädgården i Stråssa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0