Inlägg i enbart text.

Skrev nyss ett långt inlägg som jag länge gått och tänkt på. En förkortad version kommer här.  Detta förskönande av våra liv som pågår både i bloggar och på facebook. Sällan man läser om dammtussar, berg av tvätt eller snabbmakaroner till middag.
Snarare det perfekta hemmet, tre-rättersmiddagar och nybakat GI-bröd. 

Önskar bara man kunde se lite mer vardagsliv, både i min egen och andras uppdateringar.
Själv uppdaterar jag ju inte dagligen på Facebook, men däremot i bloggen.
Så bered nu, på lite mer vardagsliv. :)

Men frågan är. Varför är det bara det bra som det många ggr skrivs om? Vill vi alltid vara bättre än andra? eller kanske tvärtom, inte vara sämre än andra?
Eller så är det helt enkelt så att folk inte vill läsa om vardagslivet. Man föredrar att läsa det förskönade livet.
Det är väl som med redigering av kort. Man ändrar, drar lite i spakarna och vips så har man gjort bilden vackrare att se på.


Må så vara. Bara en reflektion från min sida :)
Efter en dålig sömn i natt, så ska jag & min halsbränna,  släpa fram dammsugaren i jakt på ett någorlunda dammfritt hem. Utfodra katterna som håller på att tugga på mina ben snart. Och kasta mig in i duschen och hoppas känna mig någorlunda snygg för att kliva utanför dörren idag :)


Men vet ni vad! Jag ler stort ändå! :) För jag mår bra, har ett arbete, fina vänner och en underbar familj. Då struntar jag gärna i extrakilon och dammtussar emellanåt.





Kommentarer
Postat av: Helena på 24seven by [bo:bakk]

Ja! Bra sagt! Det där blir jag sååå trött på. Allt är sååå perfekt jämt. Massor med träningstimmar, avancerad mtlagning och bakning, barn som bara är såååå söta mot varandra hela tiden. Ååååh. Jag blir trött bara jag tänker på det. Nä. Länge leve lite skit i hörnen, halvfabrikat, småbråkiga barn och byggställningar i hela trädgården. Och 0 träningstimmar. ;)

Kram!!

2011-07-30 @ 09:08:09 / URL: http://24sevenbyboback.blogspot.com/
Postat av: Emma

Bra skrivet=) KRAM

2011-07-30 @ 09:13:07 / URL: http://truckerbabe.blogg.se/
Postat av: i-c

Så tråkigt livet skulle vara om det hela tiden flöt fram som ett reportage från något glassigt magasin. Det är ju dalarna som ger oss topparna! Själv har jag minst 17 fjällmyggbett, munsår och början på en förkylning - men fortfarande semester och på resa....

2011-07-30 @ 10:38:07 / URL: http://-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0