året som gått

För första gången på länge så kände jag faktiskt av en mening med nyår. Att gå från 2016 till 2017 känns faktiskt väldigt skönt. En rejäl nystart och chansen att stänga ett år som inte går till historien som något av de bättre åren i alla fall.
Tänk vad mycket som kan hända på ett år. För ett år sen, ganska exakt, så togs det beslut som ändrade på mer än ett liv. Början på året var tungt mörkt och rent ut sagt för jävligt många gånger.
Längs med året har det varit en känslomässig berg- och dalbana. Jag har släppt in fel människor, och litat för mycket på att andra ska göra mig lycklig. Jag har varit naiv och trott för mycket på det goda.
Det har försvunnit folk, som ansåg att jag förändrades när jag inte längre var i ett förhållande.
Men jag har också funnit nya vänner, som jag aldrig trott att jag ens skulle prata med. Att få nya bästa vänner, som vuxen, att det ens var möjligt.
 
Jag har sårat och blivit sårad. Skrattat så tårarna sprutat coh gråtit mig till sömns många gånger. 2016 lämnar många spår och lärdomar. En saknad efter människor jag aldrig trott skulle försvinna. Men, People always leave, it´s how they leave that matters. Så sant.
 
Så vad har jag gjort under 2016 då?
Stått på scenen i Globen med ett av världens bästa band, varit på min första festival, upplevt min första men absolut inte sista rockkryssning. Jag har dejtat och slutat dejta. Jag har öppnat hjärtat och stängt det igen.
Lärt mig vara ensam, efter att inte ha varit det på 16 år.
Jag har träffat folk som jag håller så varmt om hjärtat, och stängt boken för andra.
Jag har drivit både mig själv och andra till vansinne. Jag har släppt på tyglarna och vågat vara lite halvt galen.
Jag har börjat dricka kaffe :)
Jag har insett att det finns människor som faktiskt har rätt när de ger mig råd.
En kär fyrbenta vän fick somna in och en annan kom in i vårat liv.
 
Jag har nog mått både som sämst och bäst i mitt liv under detta år. Nu stänger vi boken för 2016 och vet att 2017 kommer bli vårat år. Blickarna framåt. ♥
 
Lite bilder från 2016. Varning för bildbomb.
En salig blandning av bilder från både mobil, kompakt och kära Nikon.
 
 
 
 
Nu tar vi och gör 2017 till det bästa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0