Allergi = ingen sömn

Blev till att sova hemma. Jäkla allergi. Har knappt sovit en blund i natt. Ögonen är smala som om jag vore från en annan världsdel just nu. Använt ögondroppar och nässpray flitigt. Droppande näsa, täppt näsa. Det varvar hela tiden. Vill inte ha någon näsa alls just nu.
Så här sitter jag. Ingen idé att försöka sova längre. Jag ger upp. Klockan ringer om en halvtimme. Jag ska försöka kämpa mig iväg till arbetet är det tänkt. Dem får väl en chock när dem ser mig.
Men vem har råd att vara hemma från arbetet. Not me.
Hur ska jag orka hålla på med allt denna vecka? På måndag, om en vecka, ska jag vara färdigpackad, för lasset går på tisdag nästa vecka. Och då ska det flyttas, och flyttstädas här också.
Överväger starkt att även denna gång låta flyttstädningen skötas av någon annan, mot rimlig betalning. Anyone?
Tänk om man dessutom vore så pass icke-fattig att man kunde anlita flyttfirma med kunnigt folk som kan packa och flytta allt.. gärna packa upp allt också. Never gonna happen.
By the way, letar även efter ett smidigt  databord nu, då detta för tillfället är på väg att rasera totalt. Knakar och brakar och står på trekvart numera. Börjar bli lite nervös för att datorn ska fara i golvet när som helst. Så det blir nog inte med i flytten. Men man hittar ju inget snyggt sådant.

Kollade på film igår. The Queen. Gillade den. Man fick faktiskt en liten annan syn på det engelska kungahuset. Eller snarare en viss förståelse. Fast ändå inte. Handlade ju om tiden vid Dianas död. Men den var sevärd.
Fick dock kolla på den själv, då det inte är en film i  Jimmys smak. Trodde inte jag skulle gilla den heller, men den var helt okej. Bra skådespelare, Helen Mirren, som the Queen herself.
Lite ruggigt när de klippt in riktiga klipp från begravningen, och intervjuer med Diana. Knut i magen emellanåt. Jag som är så blödig till film och tv. Inte klokt. Behövs inte mycket för att tårarna ska forsa som en öppnad damm nerför mina kinder.

Jaha. Måndag igen då. Vad står på kalendern denna vecka?

-  packa, såklart. Mitt liv ska återigen packas i kartonger.
- jobba, även det såklart. Trotsar allergin och kämpar mig iväg. Fyra dagars jobb hittills denna vecka.
- Parkfest/Ludvikafesten. Vilket blir det? Blir det något för oss? Känns som att vi har viktigare saker att ägna oss åt..
Ja.. inte så mycket mer planerat.

Har hittills slängt tre påsar med kläder till insamlingen till myrorna. Mer lär det bli. Vilka trasor man har haft på sig genom åren. Haha..
Nej, ska ta en HET dusch nu, rensa luftvägarna ordentligt.
Och sen njuta av mammas hembakta bröd.

So long.





 160 kg kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0