strejk

klockan redan nio, bara fyra timmar kvar innan man får styra hemåt. Här bestämmer man sina arbetstider själv. Nåja, jag bad i alla fall om att sluta tidigt idag. =)
Ska ju dela ut presenter hitan och ditan idag innan jag styr hemåt.
Här på jobbet pratas det mest om strejken som snart även innefattar Lindesbergs lasarett. Dem skickar hem patienter och planerar inte in några planerade operationer nu. Jag förstår, även om vården blir lidande, så måste man sätta hårt mot hårt. Det är en stor skam att de har så låga löner våra underbara sjuksköterskor här i Sverige. En STOR skam.

Nu blir det frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0