Nytt gammalt

En sån där torrperiod igen. Denna gång beror det helt enkelt på att man har fullt upp ändå. Och en karl att umgås med.
Idag var vi lite söta och lunchade i stan. Biff och en sås som fick man att tänka på farmor. Det godaste på länge med andra ord.
Men risken finns att ikväll bräcks det, pappas grillade mat brukar vara enormt gott. Och dit ska vi ikväll för att äta, dricka, och ha det så gott som man bara kan i Grönbo.

Idag invigdes det gamla köket på mitt jobb. Dem har byggt om ett rum till ett gammeldags kök. Kanonbra gjort säger jag! Dem gamla var alldeles saliga över vissa detaljer.
Och jag älskar golvet. Det kommer nämligen också att hamna i vårat framtida sovrum. Som vi för övrigt även valt tapet och fondtapet till nu. Lovely!

Och lägg märke till mormorskängorna på nedre bilden. Från 1800talet. :) Marias Farmors mormors skor.








Kommentarer
Postat av: camilla

vad kul det måste vara att få det lite ombonat för de äldre! förstår att de e saliga! :D

2010-04-30 @ 17:25:24 / URL: http://camillau.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0