Dag 09 en sak ni inte vet om mig

Jag tror inte det finns något som det inte finns någon som vet om mig. Jag är nog ganska öppen och lättförståelig.
Men.. En sak jag tror starkt på. Det är att jag skulle aldrig sätta mig och dricka alkohol själv. Helt själv. En kväll, för mig själv.
En sak att ta ett glas vin eller så i väntan på ge sig iväg på galej.
Men jag skulle aldrig dricka själv. Det är ett tecken på fel riktning i min värld.
Men det är bara MIN uppfattning, för min egen del. Allt tycker olika.


Kommentarer
Postat av: Sofia

..det är knasigt hur man kan ha så olika uppfatting om vinoch andra rusdrycker. Jag känner istället så här: jag dricker för min skull och inte för att bli berusad. Det kommer som en bonus på fester och dylikt när man tar mer än ett glas.. Jag tycker det är lite extra lyx att ta ett glas till maten eller om man sitter ensam hemma en kväll och redigerar: ett litet glas rödtjut. För inspirationens skull och för att det är trevligt. Skulle lika gärna kunna vara en skål med godis.

Men allt är ju hela tiden en avvägning av vad man själv klarar av. Jag skulle aldrig sitta själv en tisdagkväll och bli kanonpackad men ett glas vin här och där liksom. Kan fransmännen, portugiserna, spaniorerna, grekerna klara av casual drinking så kan väl vi..



Med detta är ju bara vad jag känner ang. alcohol. och så äre ju. Man tycker och tolkar saker olika.. KOmmer hem nästa helg btw :D

Ska sy lite i ett spännande grönt tyg och klappa lite på kissekatt och föräldrar. Men en liten fotopromenad eller fika kanske får plats? Hur jobbar du och så?

2011-04-03 @ 11:16:56 / URL: http://sofosia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0