Att lyssna på sitt inre

Måste skriva av mig lite. 
Fick för en tid sen hjälp av en tjej vid namn Maria, som också är medlem i det underbara gänget Team Justcheck, såsom jag, med att få ett kostschema utformat för mig. 
Jag hade en vision då, som den väldisciplinerade jag är när det gäller träning, att även kunna vara det med maten. Att kunna vara den som väger maten, äter maten, och mår bra av det. 
Men rätt snart så kommer känslan. Känslan av de där gamla demonerna som jag hade för många år sen. Som framkallade ångest vid matintag, speciellt när suget kom över det jag inte "skulle" äta. 
Jag minns hur dåligt jag mådde då, och hur jag var på väg mot ätstörningar. Och där vill jag inte hamna igen. Så jag kramade om mig min sambo idag och sa att jag vill inte vara så sträng mot mig själv. Jag vill inte framkalla någon ångest. Eller mitt gamla jag. 
Inte när jag kämpat så hårt för att nå dit jag är idag. Den personen jag älskar och som mår bra i sig själv. Det handlar inte om kilon eller gram. Det handlar om att kunna titta sig i spegeln och le. 
Och det gör jag. 
 
Så därför kommer jag inte att väga min mat. Jag kommer äta sunt, äta vad jag vill, och äta det goda med måtta. Allt för mig och min kropp. 
 
 
Ett stort tack till fina Maria som hjälpte mig med schemat. Känns som att jag sviker dig nu, men måste lyssna på min inre röst och kropp. ♥
 
Och stort tack till min finaste vän, min sambo, min blivande man, som står ut med mina ideér och tokigheter. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Så klok du är <3

2014-08-15 @ 21:23:47
Postat av: svärmor

Kan bara hålla med Maria, och det där med blivande man lät intressant ;)

2014-08-15 @ 21:34:39
Postat av: Lotta

Det gör du helt rätt i, tränar du som du gör så ät det du mår bra av. Det blir bra för dig och din kropp. Du ser riktigt jäkla bra ut nu med!!

Svar: Tack snälla =)
Sara

2014-08-15 @ 21:49:58
Postat av: Theresa

Klokt av dig!!!! Du känner dig själv bäst! <3

2014-09-15 @ 20:03:39 / URL: http://mammaT.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Alla foton är tagna av mig(om inget annat anges)! All kopiering är förbjuden.




RSS 2.0